субота, 4. март 2017.

Problemi u ostvarivanju garantnih prava kao kupca

Svi smo mi kupci ili korisnici neke usluge.

Zakon o zaštiti potrošača nas štiti od bahatih prodavaca i prevaranata.
Kod apliciranja za reklamaciju treba u zapisniku navesti svoje zahteve. Oni mogu biti povrat novca, zamena uređaja, povrat novca umanjenje vrednosti ili striktna zabrana servisa uređaja ( tom slučaju sledi zamena, povrat novca, umanjenje vrednosti itd).
Prodavac je dužan da vam bez šetanja ka ovlašćenom servisu primi robu na reklamaciju.
U jednom velikom trgovinskom lancu kga neću navesti vas samo proslede u servis. Što nije po zakonu i prebacuje posao na vas.
Prodavac je dužan da primi reklamaciju do 24 meseca od kupovine. Ako uređaj ima dužu garanciju obaveštava vas o tome ko je ovlašćeni servis i u tom slučaju nije dužan da vam izdađe u susret.
Izuzetak je kada je uređaj već bio na servisu. U tom slučaju saobraznost se produžava za broj dana koji je proveo od zahteva za reklamaciju do predaje uređaja Vama na ruke sem ako ste namerno odlagali preuzimanje.

Svi uređaji stariji od 24 meseca (mnogi imaju i po 3 dodatne godine garancije) idu u ovlašćeni servis. U tom slučaju ptreban vam ej dokaz o poreklu - fiskalni ili maloprodajni račun i obavezno garantni list.
Sva tehnička roba odnosno složeni elektronski uređaji se moraju servisirati do 30 dana od prijema. U suprotnom kupac ima pravo na finansijsko razduženje ili zamenu uređaja adekvatnim.
Sva netehnička robe, tegovi, gume, mehaničke vage, lonci, česme se moraju servisirati do 15 dana od prijema. U suprotnom se kupac mora razdužiti.

Najbolje razduženje je robno. Jer se stari modeli rektko mogu videti na policama jer ih menjaju noviji.

Ako planirate spor za maloprodajom prvo idite kod zaštitnika potrošača ili im pišite na mail ili tržišnog inspektora jer ćete time zaštititi svoj džep.
Krajnja instanca su advokati i sud. Košta živaca i dugo traje.


Нема коментара:

Постави коментар